salji pink

HAIWAN KESAYANGAN KU ♥

hello world :)

okay angkat tangan if korang pencinta haiwan ! yeaaaaaa kite geng weh !

aku nak share pasal semua haiwan yang menjadi kesayangan aku dekat korang ... jom layan pet aku okay shayang :)





-pet mase zaman aku kecik2 :)-



BELALANG ♥


dulu mase kecik2 aku suke tangkap belalang kat padang then letak dalam bekas . aku buat rumah baru for dia orang . memang heaven lah sebab aku siap letak rumput2 bagai .. hehehe alaaaa belalang kaler hijau yang kecik2 tu ... tapi aku tapenah bela lame sebab mak aku bising ! hahaha :P




LADYBIRD
ni pon same dulu aku selalu tangkap kan then kumpul banyak2 ! comel kot bende alah ni . mesti ade yang tapenah jumpe kan ? sekarang susah dah nak cari ! huhu :P





IKAN LAGA
aku rase ramai yang ade bende ni dulu . femes kot .aku pon tejebak bela..tapi tak lame la aku jage bende ni sebab aku dah start rase mcm kejam gile aku asyik nak tunjuk power ajak ikan aku lawan dengan ikan org lain ! kesian ikan ni ! huhu :)




-kesayangan aku-


RABBIT
ni la webbit aku ( bukan gambar sebenar ! huhu ) aku penah bela rabbit dulu . comel gile ..... urm memang comel lah ! ta caye ? korang jage lah webbit ni . senang je nak jage taw . baek je webbit ni tak makan budak . hehehe. so tapayah takot .bg carrot je nanti dye terus ek ek (sendawe kenyang ! huhu )



HAMSTER
Oke , aku penah amek due hamster sebagai baby angkat aku ! hehe . yang first tu aku bg name dye pashmina .oke aku bela pashmina ni dah lame dah sebelom tudung pashmina jadi femes lagi. aku pon tak paham ade kene mengene ke x ? urm....pashmina ni aku beli dengan my sista ! serious aku syg sgt2 sebab comel pastu tak gigit aku . manje gile . tp dye mati mcm sadis je . adik aku time tu kecik lagi. dye boleh goyang2 , lambung2 pashmina ni sampai keras tercekik pashmina aku . aku ngan sista nangis2 pergi klinik haiwan tapi semua dah terlambat .... dye dah m**** T_T


oke hamster yg kedue ni ex aku bagi time study dulu ! ecehh sweet lah tu ! hehe :P aku bagi name dye gaban .... hamster aku ni species same je mcm kat atas tu pasal aku memang jatuh cinta dengan species ni !♥ okay gaban ni kn gemok sangat .so aku beli kan dia exercise ball tu. dah macam rumah kedua dia dah taw . aku selalu bagi dia golek2 kat ruang tamu rumah sewa aku dulu pastu dia kejar housemate aku besepah sume lari .haha . pastu dia pandai langgar2 pintu bilik aku nak ajak aku maen taw.chomel sangat gaban aku ni ! huhu na taw tak aku memang taboleh berpisah dengan hamster aku ni.pegi mane2 pon aku bawak.petang2 aku lepak lake aku bawak dia. aku bg dia golek2 kat padang lake valley tu .sume orang tengok kot (femes jap aku ! huhu )pastu an aku pegi makan pon aku bawak.nek moto je kitorang ni...yang taboleh bla tu aku bawak gaban pg tengok wayang cite 2012 kot tak silap. hehehe dia dok senyap2 dalam bola tu then aku letak dalam beg taw . bila aku dah duduk lam wayang baru aku kua kan dia kitorang tgk movie same2...sweet an



okay ni last kenangan aku dengan gaban . housemate aku yang tangkap kan .sebab mase ni
aku dah nangis2 teruk dah :( pagi2 aku bangun nak pg kelas aku tengok gaban tengah main2
lagi dengan bola dia . aku pon bg kiss bye2 then pg kelas . balek je kelas tengok gaban dah
diam dalam bola . hurm sedih sangat2 ! sebab ni la mak aku susah nak bg aku bela haiwan .
thanks housemate tolong tanam kan gaban . seriously aku sedih sangat2 ! :(




SI CANTIK
haha ni lah si cantik aku .adik kecik aku yang bagi nama ni . sampai sekarang tak taw ni monyet species ape taw ? my dad jumpa dia mase ayah pergi site . maybe dia jatuh ayah cakap . masa ayah bawak balek tu sedih sangat tengok . mate dia lebam , memang baby lagi . manje sangat2 ! tangan dia panjang taw n 24/7 nak pelok aku je . kalau tak dia nangis . makanan dia just bg susu n pisang yang dah lenyek2 kan je . gigi dia kecik . taboleh makan lagi .malam2 aku bagi dia tido pelok bear aku n buat kan buaian dia ...tapi sekarang dia mati ... dia mati masa aku takde dua hari dekat rumah .mase dia mati ayah kol then aku balek . nangis aku tengok dia dah takde . hurmm kalau lah boleh bela si cantik ni lame2 . dye comel n manje sangat2 mcm baby je :(





KUCING MIAW MIAW

aku dah penah bela banyak kucing actually . tapi banyak yang dah mati . hilang . now tinggal sikembar pipi dan mimi je .. ni lah dua baby aku yang memang hari2 aku kene tengok kalau tak mcm tak lengkap je hidup rase . diorang ni kembar . mama diorang dah hilang .mama diorang sebijik mcm diorg . name dia princess . tapi dah lari dengan jantan lain lah . T_T aku dah sah jadi mama angkat anak2 princess ni . pipi n mimi ni manje .tapi mimi hyper sikit . pantang nampak ape2 sume nak main .lagi satu kan dye mang taboleh kalau tak berlari-lari . tu hobi kot .pipi plak suke tengok2 je mimi main . pemalas .sebab tu dye gemok ! hahaha comel kan kembar aku :)


tamat lah kisah aku dengan sicomel2 aku ni . so moral of the story mory , cintai lah haiwan dan sayangi lah pet2 anda .

p/s: if korang tanak dah pet korang tu jangan buang okay. bia ku jadi mak angkat diorang .sebab tu lah salah satu impian aku mase kecik2 . nak bela banyak haiwan :)




0 orang sayang saya:

Post a Comment